Om du använder det kombinerade p-piller och du missar ett piller, beror vad du behöver göra på: > 자유게시판

Om du använder det kombinerade p-piller och du missar ett piller, bero…

페이지 정보

profile_image
작성자 Ashleigh
댓글 0건 조회 741회 작성일 23-02-02 07:15

본문

hur många piller du har missat (du har missat ett piller när det är mer än 24 timmar sedan du skulle ha tagit det)
när du missade ditt p-piller (där du är i förpackningen)
vilken typ av kombinerat piller du tar
Det här rådet handlar om kombinerade p-piller, förutom Daylette, Eloine, Qlaira och Zoely.

Om du använder en av dessa typer av kombinerade piller, få råd eller läs bipacksedeln som finns på webbplatsen för elektroniska läkemedelskompendium (eMC):

Daylette
Eloine
Qlaria
Zoely
Se Vad ska jag göra om jag missar ett piller (piller med endast gestagen)? för information om missade piller och p-piller med endast gestagen.

Vad händer om jag har missat 1 piller?
Om du har missat 1 piller någonstans i förpackningen eller påbörjat en ny förpackning 1 dag för sent, är du fortfarande skyddad mot graviditet.

Du borde:

ta det sista pillret du missade nu, även om det innebär att du tar 2 piller på 1 dag
fortsätt att ta resten av förpackningen som vanligt
ta din 7-dagars pillerfria paus som vanligt, eller om du är på ett vardags- (ED) piller, ta dina dummy (inaktiva) piller
Du behöver inte använda extra preventivmedel.

Vad händer om jag har missat 2 eller fler piller?
Om du har missat 2 eller fler piller någonstans i förpackningen eller påplan b 1.5mg ordningörjat en ny förpackning 2 eller fler dagar för sent (48 timmar eller mer), alesse onlineapotek billig kan ditt skydd mot graviditet påverkas.

Du borde:

ta det sista pillret du missade nu, även om det innebär att du tar 2 piller på 1 dag
lämna alla tidigare missade piller
fortsätt att ta resten av förpackningen som vanligt
använd extra preventivmedel, såsom kondomer, under de kommande 7 dagarna
När du kommer till slutet av din pillerförpackning, efter att ha saknat 2 eller fler piller:

om det finns 7 eller fler piller kvar i förpackningen efter det senaste missade pillret – avsluta förpackningen, ta din 7-dagars pillerfria paus som vanligt, eller ta dina inaktiva piller innan du startar nästa förpackning
om det finns mindre än 7 piller kvar i förpackningen efter det missade pillret – avsluta förpackningen och starta en ny förpackning nästa dag; detta innebär att du missar den p-pillerfria pausen eller att du inte tar dina inaktiva piller
Du kan också behöva akut preventivmedel om du har missat 2 eller fler piller under den första veckan i en förpackning och haft oskyddat sex under de senaste 7 dagarna.

Vad händer om jag inte är säker på vad jag ska göra?
Om du inte är säker på vad du ska göra:

fortsätta att ta ditt piller
använd en annan preventivmetod, till exempel kondomer
få råd så snart som möjligt
Varför detta råd kan skilja sig från råden i din bipacksedel för preventivmedel
Du kan upptäcka att råden på denna sida skiljer sig från råden i preventivmedelstillverkarens patientinformationsblad.

Informationen på denna sida är baserad på rekommendationer utfärdade av UK Medicines and Healthcare products Regulatory Authority (MHRA).

Rekommendationerna är evidensbaserade, vilket innebär att de stöds av en stor mängd vetenskaplig forskning.

Dessa rekommendationer används i FPA:s patientinformationsblad för kombinerade piller.

Tillverkarens råd kan vara mer försiktiga och säga att det finns risk för graviditet om du har missat 1 piller eller ett piller tas mer än 12 timmar efter den vanliga tiden.

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.

  company business product solution seminar news contact us TOP▲